Header

IT CONSULTING JOBS
This is an attempt to broadcast all the IT jobs we have with our direct clients /vendors and customers. Please check back as this blog gets updated regularly with new job postings. Do respond to chandra.atholi@outlook.com for client submission/ call 936 591 2990 for rapid response.

Monday, June 15, 2015

 Position: Cloud Support Engineer (Ref code: 61515-BIJASH-IOM-JOH)

Location: San Ramon, CA

Duration: Long Term

 

Cloud Support Engineer
The Software & Services Support team is seeking experienced Software Support professionals to provide Technical Support for the Predix Cloud: The Software Platform for the Industrial Internet. The Cloud Support Engineer needs to have experience with supporting applications on the cloud that have services-based architectures; strong communication skills, and a motivation to achieve results in a fast paced environment.

Essential Responsibilities:

You will be accountable for taking direct support cases from users of the Industrial Cloud PAAS & SAAS customers

Apply advanced troubleshooting techniques to provide unique solutions to our customers' individual needs

Trouble-shoot application alerts from monitoring tools and follow necessary playbook steps to resolve or escalate appropriately

Work directly with Service architects to help reproduce and resolve customer issues

Drive customer communication during critical events

Drive projects that improve support-related processes and our customers' technical support experience

Write tutorials, how-to videos, and other technical articles for the customer community and knowledgebase

Work on critical, highly complex customer problems that may span multiple services

Participate in a 24x7 on-call rotation

Collaborate with cross functional stakeholders 

Provide timely and accurate estimates for deliverables

Contribute on the support user forums and developer community


Qualifications/Requirements

Bachelor's Degree in Computer Science/ Engineering OR "STEM" Majors (Science, Technology, Engineering and Math)

A minimum of 3 years of experience in cloud/online service operations or Saas Technical Support

Strong Unix/Linux Skills

Hands-on experience with at least one third generation automation as well as continuous integration and deployment solutions such as Chef, Jenkins, Puppet 


Desired Skills:

Experience with monitoring tools such as New Relic, Splunk, Sensu, log stash, Nimsoft

Experience with supporting operations of Cloud application fabric and/or PaaS technologies such as Cloud Foundry

Strong communication, and time management skills

Strong interpersonal and written communication skills

Ability to work in a fast paced, multi-site organization

Experience working in Agile development environment

 

Available candidate please respond to JOHNMJ@IORMYX.COM asap.

No comments:

Post a Comment