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IT CONSULTING JOBS
This is an attempt to broadcast all the IT jobs we have with our direct clients /vendors and customers. Please check back as this blog gets updated regularly with new job postings. Do respond to chandra.atholi@outlook.com for client submission/ call 936 591 2990 for rapid response.

Thursday, April 3, 2014

 

Job Title : CRM Business Analyst III LOB (040314-HARSHA-IO37.5-E-VIC)

Location: MC LEAN , Virginia

Duration: Longe Term

 


We are looking for a Oracle CRM On Demand consultant for a contract position with one of our leading clients in McLean, VA -

Client will require a F2F interview so candidates must be local.


Candidates MUST have Oracle On Demand experience - should have experience as an Admin/Developer; creating dashboards, reports, and process flows.

This CW position is responsible for providing operational support for the CRM System; including advanced user-centric application support, training and administration

tasks to internal users in a fast-paced, highly complex, professional and demanding environment.

 

REQUIRED SKILLS:


-Minimum of four (4) years of related CRM work experience

-Experience with Oracle On-Demand Customer Relations Management (CRM) system, Microsoft OS and applications including Word, Powerpoint and Excel and Visio,

security software, computer and software troubleshooting/maintenance, and basic Active Directory

-Demonstrated ability to provide excellent customer service and to analyze application statistics to develop tactical improvement recommendations for the CRM usage and continued adoption

-Exceptional organizational skills with proven ability to deal with changing requirements/priorities, provide follow-through, and manage multiple projects

-Excellent written and verbal communication skills and application problem-solving skills

-Ability to develop and maintain effective working relationships with team members, project teams, key stakeholders, and vendors

-Basic technical writing skills and understanding of curriculum development and teaching techniques


RESPONSIBILITIES:


-Provide front-line response to solve application access problems for users.

-Monitor support email and record responses in call-tracking log.

-Provide weekly status reports and analysis on a weekly basis.

-CRM maintenance & general systems management (i.e. user login creation)

-First level of support (troubleshooting and simulation) of database issues to find a resolution for the staff or facilitate escalation of the issues if needed.

-Create and distribute targeted lists (email/report) to promote FRE programs.

-Assist with the management CRM structure; the creation user-defined tables and fields in CRM and design of business processes.

-Perform data loads as needed.

-Provide CRM user training for co-workers during new user orientation or regarding new business function and processes.

-Assist with the integration of third-party application integrations with CRM (e.g. Integrate with Lotus Notes (Fellows Consulting); Account plan automation (Oracle Consulting - in process); Create Dashboards (Oracle Consulting - in process); Consolidation and reporting of customer tasks and trends; Reporting that meets Freddie Mac format standards (iSolvIT); Data Cleansing (ActivePrime); Surveys (Clicktools).

-Participate in the evaluation of E-marketing tool Eloqua as a follow on for automated marketing.

-Deliver services of usage analysis, data import/export, user access, custom reporting for departments on an as needed basis.

-Collaborate with I/T web development team to ensure data integrity and accessibility to our internal users, and stakeholders.

-Assist departments with the development of requirements and business processes for new initiatives that require assistance;

this includes requirements organization, planning monitoring and execution.

-Maintain documentation of current business processes and workflows.

-Assist in the design and maintenance of business intelligence dashboards to allow departments to the view business-critical data.

-Conduct user acceptance testing as required for Oracle releases and internal system upgrades and new functionality.

-Attend project working training sessions as needed to maintain a strong working knowledge of CRM systems designated for support.

-Assist with developing methods to optimize the use of CRM software application, key functions and other technology-related tools through the development and delivery of training assessment, programs and training tools.

-Prepare materials including training curriculum, plans, user documentation and best practice procedures.

-Provide user training at the individual and group level

-Respond promptly to requests for support and service.

-Log user issues to maintain and track common issues

-Provide thorough follow-through support to users, stakeholder POCs and Project Managers.

-Perform other duties as assigned.

 


 

Please rush your resumes to mail to: careers@iormyx.com

 

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